Imprimă această pagină
Joi, 14 Martie 2019 02:00

Zahărul: cum trebuie mâncat ca să nu îngraşe

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Produsele care conţin multe glucide

Dacă luaţi un carneţel sau notaţi în telefonul mobil ceea ce aţi consumat într-o zi, veţi avea deseori surpriza să constataţi că aţi consumat cel puţin dublul cantităţii de zahăr optime pentru o persoană. O persoană care doreşte să aibă o stare bună de sănătate are nevoie de 60 de g de zahăr pe zi, dacă este bărbat, şi de 40, 50 de grame de zahăr pe zi, dacă este femeie. Dacă depăşim aceste cantităţi, vom lua în greutate fără dubiu. Există foarte multe ghiduri şi foarte multe orientări: e bine să le citim, să ne informăm, dar din experienţa clinică vă spun că a rămâne normoponderal înseamnă să nu depăşim aceste cantităţi. O persoană care nu este atentă la dietă şi greutate poate ajunge să consume chiar dublul acestei cantităţi, 100, 120 de grame de zahăr pe zi”, completează specialistul în medicina stilului de viaţă/

Zahărul se mai ascunde într-o categorie de produse extrem de consumate în această perioadă: este vorba despre suplimentele alimentare de tot felul, cele cu vitamine, siropuri de tuse şi medicamente pentru durerile de gât. Gustul dulce le face mai uşor de tolerat, însă şi aceste calorii contează în bilanţul zilei. Aşa cum contează şi excesul de miere sau de fructe.

“Şi dacă vom consuma fructe în exces, trebuie să fim conştienţi că au fructoză, tot o formă de zahăr, şi în mod cert, ne vom îngrăşa. Fructele sunt asociate cu sănătatea, peste tot imaginile care sugerează sănătate au şi fructe de toate culorile. Zahărul este prezent în orice: în produsele ambalate, în suplimente, în medicamente. Am întâlnit în practica mea clinică pacienţi care într-o săptămână au luat până la 4 kilograme în greutate: siropurile au zahăr, multe medicamente au zahăr sau miere. Trebuie să le alegem pe cele cu îndulcitori, pentru că le luăm pe perioade scurte”, atrage atenţie asupra pericolului îngrăşării cel care a dezvoltat programul de slăbire şi gestionare a stilului de viaţă, #MetodaDrBălănică.

Creierul uman se hrăneşte cu glucoză aşa că nu putem să renunţăm la carbohidraţi. Aceştia trebuie să reprezinte cam 50-60 la sută din dieta zilnică. Însă trebuie să provină din alimente integrale, cu eliberarea treptată a glucozei în sânge.

Citit 136 ori Ultima modificare Joi, 14 Martie 2019 22:39