„Se aprobă acordarea de stimulente financiare în valoare de 1000 de lei fiecărui absolvent al clasei a VIII-a care a obținut media 10 la evaluarea națională, sesiunea 2021.
Se aprobă acordarea de stimulente financiare în valoare de 3000 de lei fiecărui absolvent de liceu care a obținut media 10 la examenul național de bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2021.
Sumele necesare acordării stimulentelor financiare prevăzute la art. 1 și 2 se alocă din bugetul aprobat pe anul 2021 Ministerului Educației, titlul 57. „Asistență socială”, cap. 65.01 „Învăţământ”. Lista beneficiarilor stimulentelor financiare prevăzute la art.1 și 2 și modalitatea de acordare a acestora se aprobă prin ordin al ministrului educației.”
În nota de fundamentare, care poate fi accesată aici, ministerul precizează că „scopul proiectului de act normativ constă în susținerea activității de înaltă performanță din învățământul preuniversitar”.
„Prezentul proiect de act normativ urmăreşte crearea cadrului normativ al stimulării performanței școlare înalte din învățământul preuniversitar, răspunzând cerințelor actuale determinate de schimbările produse în legislația și practica națională și internațională. În anul 2021, un număr de 163 absolvenți de liceu au obținut media 10 la examenul de bacalaureat (146 la examenul național bacalaureat și 17 la examenul de bacalaureat german), sesiunea iunie-iulie 2021, iar 132 absolvenți de clasa a VIII-a au obținut media 10 la evaluarea națională.
Ținând cont că este vorba de tineri absolvenți de gimnaziu, respectiv de liceu cu rezultate remarcabile la învățătură, care au toate șansele să continue să obțină performanțe în învățământul liceal, respectiv în învățământul universitar, apreciem că li se poate oferi un stimulent financiar care să fie util în dezvoltarea lor ulterioară, în domeniul profesional și personal. În contextul menționat anterior, apreciem că performanța lor este excepțională și merită evidențiată, stimulată și celebrată. Acest lucru constituie un semn de apreciere pentru rezultatele lor și o invitație către întreaga populație școlară la un învățământ de performanță înaltă”, se mai arată în nota de fundamentare.