”IRUM - O companie românească, a omologat noul tractor de concepție proprie. Familia Oltean a investit în centrul de cercetare dezvoltare pariind pe creativitatea inginerilor autohtoni. Unii s-au întors chiar din Italia. Și au reușit.I-am vizitat cu un scop precis. Să le propun atacarea piețelor tradiționale unde tractorul românesc este cunoscut și apreciat pentru robustețea lui. Lucrul acesta poate fi realizat inclusiv cu sprijinul consilierilor economici prezenți pe aceste piețe și prin intermediul programelor de promovarea a exportului sau a misiunilor economice.
Cred că tractorul românesc poate fi unul dintre produsele care să relanseze exportul autohton. Mizând pe această reușită Reghinul poate deveni un nou pol de dezvoltare. În jurul unei linii de asamblare, pe o rază se 100 km, de obicei, apar investițiile firmelor furnizoare de subansamble. Deci, și alte companii pot profita de succesul tractorului românesc.”, susține ministrul pe pagina sa de facebook.
Tagro, tractorul agricol românesc, conceput şi realizat integral de IRUM Reghin, a fost omologat de Registrul Auto Român, fapt care certifică înalta calitate a acestuia şi că respectă toate standardele europene, primele astfel de tractoare urmând să iasă pe poarta fabricii în luna iunie.
Potrivit unui comunicat al producătorului, remis joi AGERPRES, procesul de omologare a început de anul trecut, spre sfârşitul lui 2018 Tagro fiind supus unei serii de încercări statice şi dinamice, efectuate de Departamentul Omologări al RAR Bucureşti, care au avut un rol important în definirea şi optimizarea produsului, în conformitate cu normele impuse de Uniunea Europeană.
Cele peste 45 de rapoarte au fost făcute pe baza testărilor efectuate la sediul din RAR Bucureşti, dar şi în afara ţării, la Universitatea din Bologna (IT) şi Millbrook Proving Ground (UK).
În anul 2018, fabrica IRUM a prezentat conceptul original (de la idee până la produsul finit) al noului tractor agricol românesc Tagro. Proiectul inovator a presupus o investiţie totală de peste 4 milioane de euro, iar dezvoltarea prototipurilor a implicat cele mai moderne tehnologii.
Tagro a primit de la RAR, în urma testelor efectuate, certificatul de omologare de tip asupra întregului vehicul. Specialiştii Registrului Auto Român certifică îndeplinirea cerinţelor tehnice şi administrative, în raport cu regulamentul pentru vehiculele agricole şi forestiere UE nr. 167/2013, cu ultimele modificări aduse de regulamentul delegat UE nr. 2018/830. Cu o cabină etanşă, certificată ROPS (Roll Over Protective Structure) şi FOPS (Falling Objects Protective Structure), ce împiedică intrarea prafului în interior, un bord fix înconjurat de dispozitive de control concepute pentru a eficientiza operarea sa, Tagro poate fi considerat un vector al revitalizării industriei constructoare de vehicule agricole din România.
IRUM Reghin a funcţionat ca societate de stat până în anul 1999, când a fost achiziţionată de Maviprod şi a devenit o companie cu capital privat, integral românesc. În 2010, Mircea Oltean a decis să dezvolte în cadrul fabricii un nou tractor agricol, intrând astfel într-un sector total nou şi diferit faţă de ce făcuse până atunci, respectiv utilaje forestiere.