Vineri, 18 Iunie 2021 13:53

Școala în spital: Ordonanță de Urgență pentru constituirea unui corp al profesorilor care să predea în spitale, anunțată de ministrul Educației

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat promovarea unei Ordonanțe de Urgență pentru constituirea unui corp al profesorilor care să predea în spitale. “Dorim constituirea unui corp la profesorilor dedicați școlii din spitale. Elevii care învață în spital au, conform regulilor actuale, posibilitatea să aibă acces teoretic la un număr de ore de 4 ori mai mic decât al copiilor care nu au probleme, după care intră în competiție alături de copiii care nu au probleme. E o inechitate care trebuie reglată”, a declarat Sorin Cîmpeanu, în cadrul unei conferințe de presă.

Acesta a precizat că acest corp al profesorilor va fi dedicat școlii din spitale. “Nu există o implicare în prezent suficient de strânsă a școlii, a dirigintelui în evoluția acestor copii care, din nefericire, au aceste probleme medicale. Revenim cu clarificări și va fi o Ordonanță de modificare a Legii Educației care va clarifica aceste lucrul. E o problemă urgentă”, a spus Cîmpeanu. 

Cele mai importante declarații ale ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, cu privire la școala din spitale:

Școala în spitale: există sute de copii care pe parcursul anului școlar sunt în spitale, la chimioterapie. Ce grupe să constitui în Fundeni sau la Spitalul Marie Curie? În Fundeni avem 92 de elevi, la Marie Curie sunt aproape 20 de copii în această situație și în țară sunt copii. Atunci când un copil este sub perfuzii, nu putem vorbi despre constituirea de grupe. Prin promovarea unei OUG care să constituie corp la profesorilor care să facă școala în spitale. Nu este vina copiilor că se află în această situație.

Este nevoie de constituirea unui corp de profesori dintre cei mai implicați. Până atunci, acești profesori depun o muncă neștiută, admirabilă, cu fiecare dintre sutele de copii din păcate aflate în această situație.

Dorim constituirea unui corp la profesorilor dedicați școlii din spitale. Elevii care învață în spital au, conform regulilor actuale, posibilitatea să aibă acces teoretic la un număr de ore de 4 ori mai mic decât al copiilor care nu au probleme, după care intră în competiție alături de copiii care nu au probleme. E o inechitate care trebuie reglată.

Va fi nevoie de profesori care să acopere mai multe materii, cel puțin la elevii de vârste mici. În prezent, copiii fac mult prea puțin și raportat la numărul mic de profesori înseamnă foarte mult.

Nu există o implicare în prezent suficient de strânsă a școlii, a dirigintelui în evoluția acestor copii care, din nefericire, au aceste probleme medicale. Revenim cu clarificări și va fi o Ordonanță de modificare a Legii Educației care va clarifica aceste lucrul. E o problemă urgentă.

După ce vom avea încheiate în scurt timp concluziile la nivelul proiectului “România Educată”, este de datoria Ministerului Educației, chiar dacă acest lucru va presupune o muncă inclusiv pe perioada concediilor, în august, la un proiect al unei noi legi a educației care să poată fi înaintat în dezbatere în Parlament în următoarea sesiune din toamnă. Dar chiar înainte de promovarea acestei legi dorim promovarea unei OUG pentru școala în spital.

Edupedu.ro a relatat pe larg, la începutul săptămânii, povestea profesorilor care se zbat de multe ori cu propriile resurse să țină școala în viață pe secțiile de oncologie pediatrică. 

În spitale, puținii profesori care mai țin școala în viață sunt nevoiți să se adapteze unei metodologii rupte de realitate și de multe ori inaplicabilă, spun ei. După nenumărate demersuri și încercări, au reușit doar să obțină ironii grosolane sau ignorare din partea colegilor lor ajunși în minister, în inspectorat, sau la alte autorități publice. 

„De ce vă mai zbateți atâta să faceți metodologie-cadru când ei oricum mor”, mi-a spus un consilier acum câțiva ani, a povestit Myriam, profesoara copiilor din spitale.

Citit 1521 ori