Între participanţi, s-a numărat comisarul european responsabil pentru piaţa internă, industrie, antreprenoriat şi IMM-uri,
Elzbieta Bienkowska. Aceasta a afirmat că România deţine un loc important pe harta Europei în privinţa industriei auto şi că a avut discuţii cu autorităţile române referitoare la viitorul acestei industrii.
„Am analizat cu atenţie acţiunile întreprinse în urma scandalului Diesel. Acum este momentul să mergem mai departe. Împreună cu statele membre am pregătit o foaie de parcurs pentru vehicule curate, dar pentru ca acest lucru să devină realitate trebuie să depunem eforturi comune pentru a ne îndeplini angajamentele asumate”, a afirmat comisarul European.Elzbieta Bienkowska a menţionat că este necesară crearea unui parc auto mai curat, obţinerea unei rate mai ridicate de retragere a autoturismelor neconforme.
„Putem spune că, în urma acestui scandal, avem acum una dintre cele mai eficiente reglementări privind emisiile la nivel mondial şi am adoptat recent obiective noi pentru economia de combustibili şi limitele de dioxid de carbon pentru autoturisme şi camioane. Bineînţeles că sunt provocări cu care trebuie să ne confruntăm în continuare şi să nu uităm că trebuie să sprijinim dezvoltarea tehnologiilor de conducere conectate şi automatizate ”, a mai afirmat oficialul european.
„Nu în ultimul rând, trebuie să subliniez viitorul către dezvoltare care se bazează pe o societate ce necesită o mobilitate curată, sigură, conectată, pentru noi toţi. Sunt sigură că industria europeană a autovehiculelor este pregătită să răspundă acestor provocări”, a afirmat oficialul european.