Elevii și părinții găsesc în aceste documente toate informațiile despre admitere, regulile, normele, metodologiile, calendarul admiterii, dar și specializările pentru fiecare liceu sau școală profesională în parte, cu clasele disponibile și ultima notă cu care s-a intrat anul trecut.
În broșură scrie și mențiunea că, pentru acțiunile care presupun prezența la unitatea de învățământ a candidaților/părinților este necesară informarea, prin telefon sau e-mail, a unității de învățământ cu privire la intenția de depunere/ completare/ preluare a documentelor, în vederea planificării accesului în unitatea de învățământ.
Elevii se pot înscrie la o școală din alt județ, unde vor să facă liceul, aceasta se realizează la unitatea de învățământ din care provin candidații, conform unei proceduri elaborate de Comisia națională de admitere. Comisia națională de admitere stabilește, prin procedură, și modalitățile de completare a opțiunilor și de transmitere a fișelor de înscriere, de înregistrare a datelor în baza de date și de comunicare a rezultatelor acestor candidați.