Cum pot fi reduse valoarea facturilor și consumul de resurse?
Campania Olimpiada eficienței energetice - Energiada răspunde acestor întrebări și face parte din proiectul european Social Watt. Aceasta își propune să provoace clienții CEZ Vânzare și publicul larg să atingă performanțe în energie. CEZ Vânzare a demarat o serie de acțiuni concrete, menite să contribuie la creșterea gradului de informare a publicului și la adoptarea unui comportament eficient energetic:
prezentarea a 10 măsuri practice de reducere a consumului și, implicit, de reducere a costurilor la facturile de energie și gaze naturale - > Manualul de eficiență energetică #Acasă
împărtășirea a cinci povești inspiraționale ale unor români de succes, care au înregistrat performanțe nu doar în domeniul lor de activitate, ci și în energie - > Episodul 1 din Energiada
oferirea accesului rapid, nelimitat și gratuit la cele mai utile și relevante surse de informare - > Portalul de Eficiență
sprijinirea clienților prin produse și servicii personalizate, care asigură un consum optim de energie - > www.cezinfo.ro
„Promisiunea noastră față de generațiile viitoare rămâne în picioare. CEZ Vânzare își sprijină clienții, dar și publicul larg să atingă performanțe în eficiența energetică, oferindu-le acces la cele mai importante noutăți din lumea energiei. Economiile la facturile de utilități și consumul eficient energetic încep cu pași mici și obi
ceiuri noi, pe care le regăsiți gratuit pe www.cezinfo.ro și pe canalele noastre de Social Media.”, a declarat Cornelia Szabo, Director Executiv și Președintele Directoratului CEZ Vânzare.
Economiile la facturile de utilități – motivul principal pentru care 35% dintre clienții CEZ Vânzare sunt interesați de eficiența energetică
Unul dintre obiectivele campaniei este acela de a face cunoscute tacticile pentru a fi un client CEZ Vânzare eficient energetic, conform unor indicatori de interes identificați în cadrul unei cercetări derulate de CEZ Vânzare în rândul clienților săi.
55% dintre clienți înțeleg că eficiența energetică se referă la soluții de reducere a consumului de resurse (de energie, căldură sau apă).
23% dintre clienți se consideră foarte informați, în schimb, 40% dintre ei se consideră deloc sau foarte puțin informați cu privire la eficiența energetică.
31% dintre clienți declară că au aflat despre inițiativa prin care CEZ Vânzare încurajează un consum responsabil de resurse și susține educația populației în acest sens.
Economiile lunare la factura de energie, gaze sau apă motivează cel mai mult interesul față de soluțiile de eficiență energetică (34,69%).
Becurile și electrocasnicele eficiente energetic sunt cele mai populare măsuri de eficientizare a consumului.
Lipsa de informații, dar și investițiile necesare optimizării consumului (achiziția unui termostat sau a unor electrocasnice cu clasă energetică superioară) sunt principalele bariere în a fi eficient energetic.
În topul măsurilor de eficiență energetică de adoptat pe viitor își fac loc: scoaterea dispozitivelor din priză atunci când nu sunt utilizate (15,07%), achiziționarea de electrocasnice A++++ (14%), dar și a termostatelor inteligente (9,4%).
Studiul a fost realizat în rândul a 600 clienți casnici CEZ Vânzare, în perioada noiembrie -decembrie 2020, de către departamentul de cercetare din cadrul CEZ România.
Inițiativa CEZ Vânzare a vizat evaluarea cunoștințelor și interesului clienților față de adoptarea unui comportament eficient energetic.