Vineri, 05 Aprilie 2019 03:00

Proiectul Motivation III – Autonomy - Enthusiastic Schools

Scris de
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Cei cinci parteneri( Italia, Portugalia, România, Polonia și Turcia),  care sunt din comunități izolate, din mediul rural,  au un scop comun – acela de a oferi o educate de calitate, in vederea dobândirii de noi abilități, de a creste creativitatea și de a motiva și angaja elevii în activitățile școlare.  Prin acest proiect ne dorim să îmbunătățim activitatea de predare și de altfel ne dorim să găsim modalități de diagnosticare si de prevenire a abandonului școlar timpuriu, axându-ne in principal pe implicarea in activitățile extrașcolare și de ”after-school”. Succesul proiectului, credem ca este asigurat prin faptul că elevii vor fi implicați in propria educație, ceea ce va face ca aceștia sa ia contact cu realitatea si cu identitatea europeană, precum si cu diferite culturi.

Fiecare școală va prezenta bune practici, astfel Italia va prezenta rezultatele si metodologia din cadrul clubului de fotografie, Romania va arata cum poate funcționa clubul de mediu, Polonia își va arata expertiza in cadrul clubului de TIC, Portugalia va oferi informații despre clubul de teatru, iar Turcia va împărtăși experiența sa in ceea ce privește clubul de robotica. Pe lângă aceste activități, fiecare întâlnire va fi concentrata si pe anumite aspecte ale părăsirii abandonului școlar, motivarea elevilor cu privire la stima de sine si siguranță, întărirea sentimentului de angajare, dezvoltarea abilităților personale, promovarea comunicării eficiente intre părinți-elevi-profesori si elaborarea unui plan de acțiune. 

Obiectivul final al proiectului este de a folosi experiențele dobândite într-un mod eficient astfel încât sa fie crescuta oferta de activități extrașcolare si de afterschool, activități ce pot fi incluse in planul de combatere a abandonului școlar. De altfel ne dorim sa identificam diferențele dintre sistemele noastre de educație, diferențele culturale, programele si soluțiile propuse. 

Obiectivele proiectului sunt:

1. Creșterea stimulării elevilor spre școală (prin stimularea conștientizării elevilor față de stima de sineși de siguranță, dezvoltarea identității personale, consolidarea sentimentului de implicare și creșterea aptitudinilor personale)2. Diminuarea abandonul școlar timpuriu în rândul elevilor3. Planificarea unui program comun pe termen lung pentru combaterea abandonului școlar;4. Creșterea numărului și calității activităților extracurriculare în fiecare școalăimplicată5. Promovarea aptitudinile esențiale pentru elevii din secolul XXI - TIC, competentele digitale, munca în echipă,comunicarea socială și abilitățile sociale.6. Cultivarea sentimentul inovării elevilor7. Facilitarea inter schimburilor culturale8. Creșterea gradului de conștientizare a elevilor și a cadrelor didactice prin dialog și parteneriat.

GRUPUL ȚINTĂ:
Elevi cu vârsta cuprinsa intre 13-14 ani Selectiaparticipantilor se va face tinandu-se cont de situatia lor sociala, interesele si motivația elevilor, un accent deosebit punându-se pe elevii care risca sa abandoneze școala. De altfel se va tine cont de motivația de a participa la anumite teme ale schimburilor, acestea fiind organizați in grupuri de lucru, in funcție de tema pe care au ales-o si vor fi fie beneficiari direcți, fie indirecți ai proiectului.Din fiecare tara vor fi prezenți 6 elevi, la întrunirile proiectului, iar ceilalți elevi vor face parte din procesul de diseminare  atunci când întâlnirea internațională s-a încheiat și vor avea informații primite de la participanții direcți.

ROMANIA – Aprilie 2019

Calendarul va fi următorul:Ziua 1 - ceremonia de întâmpinare, prezentarea participanților și a țărilor, turul școlii, turul ghidat al zonei în care se integrează școala gazdă.Ziua a 2-a - lecții pentruelevi si profesori – despre clubul de educație de mediu; întâlnirea profesorilor pentru a discuta metodologia clubului de educație de mediu si acțiunile viitoare;Ziua 3 - evaluarea sarcinilor elevilorefectuate in atelierul 1 în care sunt prezenți atât elevii, cât și profesorii; al doilea atelier de lucru privind educația de mediu pentru elevi; seminar pentru cadrele didactice cu tema „Dezvoltarea identității copiilor”Ziua 4 - evaluarea sarcinilor elevilorefectuata in atelierul 2; atelier pentru profesori si elevi, utilizând conținutul seminarului cu tema „Dezvoltarea identității copiilor”Ziua 5 - întâlnire pentru evaluare și finalizare; formulare de feedback; chestionare de evaluare finală, certificate de participare.Participanți: Profesorii si elevii din școlile partenere + elevi ai Scolii Grozești.

Citit 2080 ori