Vineri, 09 Iulie 2021 08:59

15 ani de Superputeri oferite de CEZ România

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

2020 – al 15-lea an cu superputeri: performanță, digitalizare accelerată și soluții durabile pentru cei peste 1,4 milioane de clienți 

În 2020, CEZ a continuat proiectele operaționale în zona digitalizării, dar a rămas la fel de activ și în sectorul energetic şi în viaţa comunităţilor locale.

„Am fost mereu un membru activ al comunității locale. În anul 2020 am trecut la nivelul următor și ne-am regăsit în prima linie cu echipa proprie de super eroi. Ne-am aflat în permanent dialog cu autoritățile locale și ne-am jucat rolul strategic cu cea mai mare responsabilitate. Echipele noastre s-au concentrat pe intervenția promptă, identificarea soluțiilor, păstrarea calității energiei electrice vitală pentru spitale sau zonele de triaj, alocarea investițiilor în rețea pentru a întâmpina nevoia crescută de energie electrică. Gradul ridicat de digitalizare la nivel operaţional ne-a permis să mutăm activitatea în online în mai puțin de o săptămână, păstrând echipa și clienții în siguranță,  acasă, oferindu-le serviciile și produsele necesare, adaptate nevoilor lor. Echipa a parcurs încă o etapă de dezvoltare spre o organizaţie autodidactă, în timp ce politicile sustenabile de operare au primit şi în acest an certificarea internaţională GRI, opţiunea Core”, a declarat Ondrej Safar – Country Manager şi Preşedinte al Directoratului CEZ România.

Energia regenerabilă rămâne unul dintre domeniile de interes ale Grupului CEZ în România. Producţia brută înregistrată în anul 2020 de către Parcul Eolian CEZ a fost de 1 281 GWh, mai mare cu 77 GWh comparativ cu anul precedent. Creşterea a fost datorată proiectelor de eficientizare implementate și a condiţiilor meteorologice favorabile. Energia electrică produsă de hidrocentralele deţinute de TMK Hydroenergy Power în judeţul Caraş – Severin, în 2020 a fost de 75,2 GWh, mai mare cu 9,5 GWh decât în 2019, datorită investițiilor realizate în reabilitarea canalelor de aducțiune.

Anul 2020 a fost un an al digitalizării pentru CEZ Vânzare. Compania a urmărit îmbunătățirea experienței clienților printr-un nou design al website-ului, informarea permanentă a clienților prin campanii pe Google și în Social Media, care au putut rămâne la curent cu detaliile despre contractele lor, din confortul de acasă. Tot în 2020, CEZ Vânzare a lansat și două produse speciale, cu preț mai mic, exclusiv online: CEZ Verde Online – energie electrică și CEZ Gaz Optim Online – gaze naturale.

Sub umbrela platformei “Promisiunea Verde”, CEZ Vânzare a lansat campania prin care clienții care au optat pentru produsul CEZ Verde au contribuit la achiziția unor tablete pentru copiii din medii defavorizate. În urma campaniei CEZ Vânzare a donat 450 de tablete copiilor vulnerabili pentru ca aceștia să beneficieze de educație pe perioada pandemiei. Această inițiativă a fost premiată cu locul I în cadrul Romanian CSR Awards.

Distribuție Energie Oltenia SA a derulat în anul 2020 un program amplu de investiţii, finanţat din surse proprii, în valoare de 198 604 mii LEI şi un program de puneri în funcţiune în valoare de 198 604 mii LEI. Acestea s-au concretizat în următoarele realizări:

CAPEX – 198 604 mii LEI

Puneri în funcţiune – 198 604 mii LEI 

Investiţiile au fost direcţionate către:

integrarea staţiilor de transformare în SCADA;

modernizarea şi înlocuirea transformatoarelor;

instalarea echipamentelor telecomandate;

îmbunătăţirea reţelei de joasă şi medie tensiune;

asigurarea condiţiilor propice consumatorilor de energie pentru racordarea la reţeaua electrică.

Pentru al patrulea an consecutiv, raportul de sustenabilitate al Grupului CEZ în România și cel al operatorului de distribuție au fost recunoscute de GRI ca fiind în conformitate cu așteptările stakeholderilor prin respectarea principiilor de analiză a materialității aspectelor raportate.

Raportul de sustenabilitate și consultarea părților implicate – un efort care a continuat chiar și în pandemie

Pentru realizarea raportului de sustenabilitate au fost consultați peste 1 600 de respondenți din rândul angajaților companiei, autorităților locale, comunității locale dar și parteneri. Aceștia au ales temele de interes la care compania s-a angajat să raporteze.

Cifrele cheie care au descris activitatea operatorului de distribuţie din cadrul Grupului în 2020:

Operatorul a instalat 189 de cuiburi de barză (dublu față de 2019);

Numărul de ore de pregătire profesională a fost: 13 395;

Costurile cu formarea profesională au fost de: 331 256 LEI;

Investițiile companiei în proiecte de responsabilitate socială/ dezvoltare a comunităților s-au ridicat la aproximativ 878 526 LEI (aproape dublu față de 2019 - datorită implicării în acțiuni de sprijin în contextul pandemic);

În anul 2020, Distribuție Energie Oltenia a continuat extinderea geografică a programului educațional „Ucenic Electrician”, prin parteneriatul cu Liceul Tehnologic Ferdinand I din Râmnicu Vâlcea. Implementarea programului a continuat și în Pitești, Târgu Jiu, Alexandria și Drobeta-Turnu Severin, ceea ce a generat o creștere a numărului de elevi înscriși, la aproximativ 300 de beneficiari care au început anul școlar 2020 - 2021 în septembrie 2020. 19 tineri absolvenți și-au început cariera alături de noi și de companiile partenere. Operatorul a dotat cei 300 de elevi și cadrele didactice cu tablete pentru ca aceștia să poată continua școala online;

În lanțul de aprovizionare cu energie electrică, Distribuție Oltenia a lucrat în 2020 cu 364 de furnizori. Locația geografică a furnizorilor a presupus majoritar furnizori români (societăți comerciale înregistrate pe teritoriul României) 99,45% și filialele companiilor internaționale/multinaționale (societăți comerciale cu sediul social în străinătate) 0,55%;

Distribuție Oltenia a fost primul operator care a suspendat activitatea Centrelor de Relații cu Utilizatorii, peste 50% din totalul angajaților și-au continuat activitatea în siguranță, de acasă, iar colegii care au lucrat în teren au beneficiat de un mediu sigur;

În 2020 au fost atrase fonduri în valoare de aproximativ 59 de milioane de EURO, din surse financiare proprii și co-finanțare fonduri europene care vor fi investite în sectoare importante precum: contorizare inteligentă, modernizarea stațiilor de transformare și a rețelelor de joasă și medie tensiune, implementarea unui sistem avansat de management al distribuției (ADMS), a unui sistem avansat de management al activelor rețelei electrice (AMS) și a unui sistem integrat SMART Grid Connect.

Cifrele cheie care au descris activitatea tuturor companiilor din Grup, fără Distribuție Oltenia (CEZ România, CEZ Vânzare, TMK Hydroenergy Power, Tomis Team, MW Team Invest și Ovidiu Development) în termeni de sustenabilitate, în 2020 sunt: 

Investițiile de CSR în beneficiul comunităților locale au însumat 3 297372 LEI;

În lanțul de aprovizionare cu energie electrică, Grupul a lucrat cu 458 de furnizori. În cazul fiecarei companii, aceștia sunt peste 90% furnizori români;

Valoarea totală a programelor de pregătire profesională a angajaților companiilor menționate mai sus, în 2020, a fost de 583 896 LEI;

Numărul mediu de ore de formare a fost de 6 049 ore;

Tomis Team a propus Oficiului European de Brevete o soluție tehnică care poate îmbunătăți cu până la 4% producția anuală de energie verde a unei turbine eoliene;

CEZ Vânzare a fost primul furnizor de energie electrică și gaze naturale care a instalat sisteme fotovoltaice pentru #acasă în cadrul programului AFM și a încurajat constant comunicarea online, trecerea la mobilitatea electrică și eficiența energetică;

TMK Hydroenergy Power a finalizat în 2020 una dintre cele mai importante lucrări de investiții, cu un buget de aproape 3 milioane LEI, pentru a sprijini România să atingă țintele europene privind cota de energie verde. Stația de pompare Timiș Trei Ape, parte a sistemului hidroenergetic din Caraș Severin a beneficiat de un al doilea transformator și de încă o pompă multietajată modernă.

În 2020, CEZ Vânzare a lansat #PromisiuneaPentruAcasă, o campanie de informare asupra eficienței energetice în cadrul proiectului european SocialWatt. Compania s-a alăturat misiunii proiectului, de a lupta împotriva sărăciei energetice și de a oferi clienților acces la cele mai utile resurse de informare pe platforma Portalul de Eficiență. Mai multe detalii pot fi regăsite aici: https://www.cezinfo.ro/portal-eficienta/

Citit 1706 ori Ultima modificare Vineri, 09 Iulie 2021 09:08