Ministerul de Interne anunţă că la Academia de Poliţie ,,Alexandru Ioan Cuza”, în sesiunea iulie-august 2019, vor fi organizate concursuri de admitere pentru toate specializările, iar recrutarea candidaţilor va începe în luna aprilie. 

La Academia de Poliţie ,,Alexandru Ioan Cuza”, în sesiunea iulie-august 2019, vor fi organizate concursuri de admitere pentru toate specializările: ordine şi siguranţă publică, drept, instalaţii pentru construcţii – pompieri şi arhivistică, anunţă Ministerul de Interne într-un comunicat remis vineri mediafax.

Recrutarea candidaţilor va fi demarată în cursul lunii aprilie 2019.

Activităţile specifice înscrierii, desfăşurării probelor eliminatorii şi probei de verificare a cunoştinţelor sunt stabilite şi planificate prin Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere la studii universitare de licenţă, în facultăţile Academiei de Poliţie ,,Alexandru Ioan Cuza”, în anul 2019, disponibil pe pagina de internet a instituţiei de învăţământ.

La instituţiile de învăţământ ale Ministerului Apărării Naţionale care pregătesc personal pentru nevoile MAI se vor organiza, de asemenea, sesiuni de admitere, potrivit graficelor de activităţi proprii acestora. Toate informaţiile vor fi aduse la cunoştinţa celor interesaţi, în cel mai scurt timp, prin intermediul paginii oficiale de internet a MAI, la scţiunea Carieră – instituţii de învăţământ/formare profesională, transmite sursa citată.

În sesiunile august/septembrie 2018, respectiv ianuarie 2019, au fost organizate examene de admitere la şcolile de agenţi şi subofiţeri din cadrul MAI, astfel încât la momentul actual, în aceste şcoli se pregătesc, la capacitate maximă, două serii de elevi, totalizând peste 5.750 de elevi. În aceste condiţii, în anul calendaristic curent nu va exista posibilitatea tehnică pentru a mai putea fi organizată o nouă sesiune de admitere, transmite Ministerul de Interne.

„O nouă sesiune de admitere la şcolile postliceale ale M.A.I. va fi organizată în prima parte a anului 2020, conform graficului ce va fi comunicat în timp util. Şcolarizarea în două serii într-un singur an a fost organizată pentru a contribui la reducerea deficitului de personal care se manifesta la nivelul anilor 2016 şi 2017. Astfel, în perioada 2017 - 2019 au fost organizate 4 sesiuni de admitere şi au terminat 5 serii la fiecare şcoală postliceală a MAI, totalizând aproximativ 13.000 de absolvenţi”, precizează MAI.

Eterna și fascinanta Românie, mereu surprinzătoare și imprevizibilă, face din nou senzație prin recurgerea la o retorică încărcată de accente naziste, justițiare și revanșarde. E multă radicalizare și violență în limbaj și atitudine, mult negativism și fatalism, multă demonizare și ostracizare. Lupta politică este dusă la extremis și tinde la exterminarea adversarului.

Peste 2.000 de taxiuri au blocat, săptămâna trecută, Piaţa Victoriei, protestatarii cerând Guvernului interzicerea aplicațiilor care permit utilizatorilor să comande servicii de transport de tipul ride-sharing sau car-sharing. Întrebarea este dacă vrem să ne întoarcem înapoi în timp sau vrem să privim spre viitor? În 2018, peste 3 milioane de români au optat pentru transportul cu Uber sau Taxify.

Deputatul Remus Borza a notat,  la DCNews, în cadrul emisiunii „Borza Analytica”, politicienii și personalitățile importante ale săptămânii care se încheie.

Avem nevoie de o asanare și o recredibilizare a sistemului judiciar românesc, dar soluția nu constă în organizarea unui referendum odată cu alegerile europarlamentare din 26 mai. Mutarea președintelui Iohannis, menită să crească zestrea PNL, se poate transforma cu ușurință într-o sabie cu două tăișuri, deoarece va profita mai degrabă USR, fiind partidul care s-a asociat în spațiul și discursul public, în ultimii doi ani, cu lupta împotriva corupției și cu campania „Fără penali”. Și apoi, o ciorbă reîncălzită nu mai are niciun gust. Președintele tuturor românilor amenință PSD de vreo doi ani cu un referendum pe justiție. Noi, în Parlament, am validat încă din 2017 un astfel de demers al președintelui.

Sâmbătă, 23 Martie 2019 02:00

Ne furăm singuri căciula - partea a II-a

Nivelul taxelor impus de OUG 114, prohibitiv
Dacă, așa cum spuneam, pe fond era nevoie de o acțiune în forță a Guvernului pentru a disciplina fiscal marii agenți economici, nivelul taxelor impus de OUG 114 este prohibitiv. 0,3% impozit pe activele băncilor, plătibil trimestrial, înseamnă peste 1 miliarde euro anual. Adică jumătate din profitul raportat de bănci anul trecut.

Vineri, 22 Martie 2019 02:00

Ne furăm singuri căciula - partea I

La finalul dezbaterii parlamentare pe moţiunea simplă împotriva ministrului de Finanțe, Teodorovici a anunțat că OUG 114 va fi modificată și pusă in acord cu partenerii de dialog din industriile vizate de actul normativ.Am anticipat,încă din Decembrie,un astfel de compromis. Și de data aceasta, statul a cedat la presiunea cancelarilor străine și a multinaționalelor. Pe fond, această ordonanță era corectă, întrucât sancționeaza un comportament neloial al multor agenți economici în relația cu statul. Nu avem școli moderne, nu avem spitale noi, nu avem autostrăzi și pentru că nu ne plătim impozitele sau recurgem la tot felul de inginerii financiare pentru a plăti un impozit cât mai mic.

Socoteala de-acasă cu cea din târg nu se potriveste

Bugetul de stat este construit pe un curs de schimb nerealist, de 4,67 lei/euro, câtă vreme azi 1 euro se tranzacționează cu 4,77, fiind foarte probabil să avem foarte curând un curs de schimb de peste 4,8 lei/euro. Nivelul inflației de 2,8%, avut în vedere de Guvern la fundamentarea bugetului, este și el nerealist, în condițiile în care, în februarie, am înregistrat o inflație de 3,8%, iar prețul produselor alimentare a crescut cu 4,46% și a celor nealimentare cu 3,74%. În ultimii doi ani, prețul multor produse alimentare s-a dublat sau chiar triplat: cartofii de la 1,20 la 3,88 lei/kg, laptele de la 2,60 la 5,90 lei, portocalele de la 3 la 6 lei, conservele de carne de la 4,5 la 7,2 lei etc.

Previziune pentru România

Estimarea mea privind creșterea economică pentru 2018 este undeva în intervalul 3,5 – 4%. Asta înseamnă că și veniturile bugetare vor fi mai mici decât cele prognozate. O creștere cu 46 miliarde lei a veniturilor, de la 295 miliarde lei anul trecut la 341 miliarde lei anul acesta, este nerealistă și imposibil de realizat de o instituție – ANAF – anacronică, nereformată și neinformatizată. Consecința: depășirea deficitului bugetar de 3%, câtă vreme Guvernul a angajat pentru anul în curs cheltuieli de 367 miliarde lei, cu 53 miliarde lei mai mari decât nivelul cheltuielilor consemnate anul trecut. Oricum, ca urmare a majorării alocațiilor pentru copii de la 84 la 150 lei, legea plafoanelor a fost corectată în sensul majorării deficitului bugetar de la 2,55 la 2,76%, periculos de aproape de ținta de deficit de 3%. Și anul acesta, asistăm la o creștere nesustenabilă a cheltuielilor de personal și a celor de asistență socială, care au atins nivelul record de 211 miliarde lei, cu 31 miliarde lei mai mult decât anul trecut. Majoritatea ordonatorilor de credit au primit bugete chiar duble față de 2018. Ministerului Economiei i-au fost alocate 620 milioane lei, cu 385 milioane lei mai mult decât execuția bugetară de anul trecut. Bugetul Ministerului Educației Naționale a crescut de la 21 la 30 miliarde lei. Este contraproductiv să menținem aproape 300.000 de salariați în învățământul de stat câtă vreme populația școlară a scăzut cu 2,5 milioane de copii și tineri și câtă vreme s-au închis peste 7.000 de unități de învățământ. Și Ministerul Sănătății aproape că își dublează bugetul, de la 5,7 la 10 milliarde lei, cumulând împreună cu bugetul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate 46 miliarde lei. Asta nu îi împiedică pe salariații din sistemul public de sănătate să facă greve sau să ceară salarii mai mari, deși, în ultimii doi ani, salariile s-au dublat. Nu îi împiedică pe unii să ia șpagă sau să condiționeze actul medical de primirea plicului și nu diminuează mortalitatea ridicată, cauzată de culpa medicală, neglijență sau indolență, ori de infecțiile nosocomiale. Și Ministerul Transporturilor are un buget mărit cu 4 miliarde lei, față de anul trecut, de la 7,5 la 11,6 miliarde lei. Să sperăm că, după trei ani în care nu am dat niciun km de autostradă, anul acesta vom livra măcar 100. Ministerul Justiției, Ministerul Public, ÎCCJ și CSM au un buget cumulat de 6 miliarde lei, de zece ori mai mult decât bugetul Ministerului Economiei sau al Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț si Antreprenoriat ori de 22 de ori mai mult decât bugetul Ministerului Energiei. Asta nu îi împiedică pe magistrați să facă greve contrar legii sau să refuze aplicarea ori respectarea legii.

Vineri, Klaus Iohannis a promulgat Legea bugetului de stat pe anul 2019,nu înainte de a declara că şi-ar fi dorit să promulge un buget bun, dar „n-a fost să fie”.Ca sa-l parafrazez pe președintele tuturor romanilor as spune:Ghinion!

Pagina 1 din 2

mica publicitate

citeste ziarul

dordorulet

editia de weekend

filme spirituale

media button

datina email add

Vremea pe 3 zile

Statistici

Afișări articole
925411

Autentificare