Astfel, permisele de conducere expirate în starea de alertă mai sunt valabile încă 3 luni de la încetarea stării de alertă.
În perioada stării de alertă, valabilitatea permiselor de conducere sau a autorizaţiilor de circulaţie provizorie a fost menţinută pe întreaga durată a acesteia şi se va menţine pentru încă 90 de zile, pentru a permite efectuarea demersurilor în vederea eliberării unor noi documente (cca.500.000), informează Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.
Pentru evitarea aglomeraţiei la sediile serviciilor publice Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor recomandă cetăţenilor aflaţi în această situaţie să solicite preschimbarea documentelor în timp util, parcurgând următorii paşi:
- efectuarea programăriilor online pe site-ul www.drpciv.ro,
- achitarea contravalorii documentelor solicitate (prin intermediul CEC,BCR, reţeaua de staţii SelfPay, online – ghişeul.ro sau drpciv.ro sectiunea servicii online - plăţi, mandat poştal, etc.)
- pregătirea documentelor necesare pentru preschimbarea permisului de conducere/înmatricularea vehiculelor (lista documentelor se regăseşte pe site-ul www.drpciv.ro, secţiunea documente şi formulare.
- prezentarea la sediu conform programării.
Stadiul emiterii documentelor poate fi urmărit, în timp real, pe site-ul www.drpciv.ro, secţiunea servicii online – emitere permis/emitere certificat.
„În funcţie de evoluţia solicitărilor vor fi aplicate măsuri la nivelul serviciilor publice comunitare regim permise în sensul redistribuirii personalului disponibil”, transmite sursa citată.