Implementarea prevederilor Ordonanței de urgen- ță adoptate de Guvern sunt necesare pentru înde- plinirea jaloanelor și țintelor asumate în cadrul PNNR
București, 23 martie 2022 -- Conform Ordonanței de urgență adoptată astăzi în ședința de Guvern, în cadrul Ministerului Cercetării, Inovării și Di- gitalizării (MCID) se înființează Grupul Operativ pentru implementarea și monitorizarea reforme- lor și investițiilor privind transformarea digitală a României. „În acest Task Force care va funcționa în afara organigramei MCID vrem să recrutăm cei mai buni 17 specialiști cu competențe digitale avansate și competențe de management de proiect integrator în domeniul transformării digitale. Mă aștept ca cei mai buni experți din mediul privat să accepte provocarea de a ni se alătura pentru imple- mentarea cât mai rapidă și eficientă a activităților și proiectelor descrise în cadrul PNRR, Compo- nenta7–Transformaredigitală”,adeclaratminis- trul Marcel Boloș.
Grupul Operativ (Task Force) pentru transfor- marea digitală a României va funcționa pe peri- oada de punere în aplicare a Planului Național de Redresare și Reziliență, din comisia de recrutare putând face parte și reprezentanții instituțiilor res- ponsabile în implementarea Cloud-ului guverna- mental, conform Ordonanței aprobate în ședința de Guvern. Rolul acestei echipe de elită este să asigure implementarea investițiilor și reformelor din PNRR în ceea ce privește transformarea digi- tală a României urmărind în special 3 priorități:
√ monitorizarea punerii în aplicare a refor- melor și a investițiilor legate de domeniul digital, cu accent pe proiectele-cheie,
√ elaborarea de sisteme de management al performanței proiectelor în corelare cu obiective specifice ale pilonului digital,
√ elaborarea și reglementarea cadrului nor- mativ, metodologic și a procedurilor funcționale, operaționale și financiare
Și ADR angajează alți 50 de experți în transfor- mare digitală
În același timp, la nivelul Autorității pentru Digi- talizarea României se înființează Unitatea pentru Implementarea Programelor de Transformare Di- gitală (U.I.P.T.D.), care include 50 de experți. Per- sonalul de specialitate care va face parte din aceas- tă unitate va desfășura pe perioada derulării PNRR activități de sprijin pentru beneficiarii publici atât pentru implementarea proiectului de Cloud Gu- vernamental, cât și pentru sprijinul proiectelor de
transformare digitală care sunt necesare pentru di- gitalizarea serviciilor publice ale României.
Ocuparea posturilor se face în baza unei proceduri interne de recrutare și selecție, aprobată prin deci- zie a președintelui Autorității pentru Digitalizarea României, iar salarizarea specialiștilor se realizea- ză în mod similar Grupului operativ pentru imple- mentarea și monitorizarea reformelor și investi- țiilor privind transformarea digitală - Task Force din Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării. Vor fi selectați pentru a activa în cadrul Unității, pe durata derulării PNRR, specialiști cu înaltă ca- lificare în domeniul digitalizării și al transformării digitale, cu competențe avansate de management de proiect.
Ce atribuții vor avea specialiștii în transforma- rea digitală:
√ Verificarea, monitorizarea și elaborarea caracteristicilor tehnice și a arhitecturii de sistem ale componentei de cloud;
√ Elaborarea, monitorizarea și verificarea analizelor de procese și de flux pentru transforma- rea digitală sectorială, precum și a arhitecturii ba- zelor de date care însoțesc transformarea digitală sectorială;
√ Elaborarea, monitorizarea și analiza proceselor ce intervin la nivelul sistemelor infor- matice ce urmează a fi migrate în cloud-ul guve- namental, precum și dezvoltarea soluțiilor pentru procesele de migrare;
√ Monitorizarea și implementarea meto- dologiilor de testare, precum și sprijinirea bene- ficiarilor în dezvoltarea aplicațiilor și sistemelor informatice care urmează a fi migrate în cloud-ul guvernamental;
√ Asigurarea și fundamentarea evoluției tehnologice (inteligență artificială, internet-ul lu- crurilor, criptare și alte analize evolutive similare) a sistemelor informatice în contextul transformării digitale;
√ Implementarea managementului calității pentru proiectul de cloud guvernamental, arhitec- tura bazelor de date și sisteme informatice la nive- lul beneficiarilor sau a altor utilizatori din sectorul public;
√ Definirea standardelor pentru fluxurile de interoperabilitate între sistemele informatice precum și a oricăror altor categorii de măsuri ne- cesare pentru asigurarea interoperabilității bazelor de date;
√ Sprijinirea beneficiarilor în domeniul se- curității cibernetice, pentru aplicațiile și sistemele informatice de tip cloud.